Linkuitwisselingsprogramma’s

Google beweerd dat  alle links die zijn bedoeld om de PageRank of de positie van een site in de zoekresultaten van Google te manipuleren, kunnen worden beschouwd als onderdeel van een linkuitwisselingsprogramma en een schending van de richtlijnen voor webmasters van Google. Dit geldt ook voor gedrag waarbij links naar je site of links van je site worden gemanipuleerd.

Maar de praktijk leert ons dat dit helemaal niet waar is.

Hieronder staan voorbeelden van linkuitwisselingsprogramma’s die de positie van een site volgens Google  in de zoekresultaten negatief kunnen beïnvloeden:

  • Links met een hoge PageRank kopen of verkopen. Dit geldt ook voor het betalen voor links of voor berichten die links bevatten; het inwisselen van goederen of services voor links; of het verzenden van een ‘gratis’ product in ruil voor een recensie en een link naar je site
  • Overmatige linkuitwisselingen (‘Link naar mij en ik link naar jou’) of partnerpagina’s met crosslinks als enige doel
  • Grootschalige campagnes voor artikelmarketing of gastberichten met ankertekstlinks met veel zoekwoorden
  • Het gebruik van geautomatiseerde programma’s of services om links naar je site te maken
  • Een link vereisen als onderdeel van de servicevoorwaarden, een contract of een vergelijkbare overeenkomst zonder dat een externe contenteigenaar de keuze heeft om desgewenst nofollow of een andere methode voor het blokkeren van de PageRank te gebruiken.

Daarnaast kan het toevoegen van links die niet redactioneel zijn geplaatst of gewaarborgd op de pagina door de eigenaar van de site (deze worden ook wel onnatuurlijke links genoemd), worden beschouwd als een schending van onze richtlijnen. Hier volgen een paar algemene voorbeelden van onnatuurlijke links die onze richtlijnen kunnen schenden:

  • Tekstadvertenties die de PageRank doorgeven
  • Advertorials of native advertenties waarbij een betaling wordt ontvangen voor artikelen die links bevatten die de PageRank doorgeven
  • Links met geoptimaliseerde ankertekst in artikelen of persberichten die worden gedistribueerd op andere sites. Voorbeeld:
    Er zijn veel trouwringen op de markt. Voor jouw bruiloft moet je de beste ring kiezen. Daarnaast moet je bloemen kopen en een trouwjurk.
  • Directory- of bladwijzersitelinks van lage kwaliteit
  • Veel zoekwoorden, verborgen links of links van lage kwaliteit ingesloten in widgets die worden gedistribueerd naar diverse sites, bijvoorbeeld:
    Bezoekers van deze pagina: 1472
    autoverzekering
  • Op grote schaal gedistribueerde links in de voetteksten of templates van verschillende sites
  • Reacties op forums met geoptimaliseerde links in het bericht of de handtekening, zoals:
    Bedankt, dat is geweldige info.
    – Paul
    pauls pizza den haag pizza beste pizza den haag

Links van PPC-advertenties (betalen per klik) die de PageRank niet doorgeven aan de koper van de advertentie, schenden onze richtlijnen niet. Je kunt het doorgeven van de PageRank op meerdere manieren voorkomen, zoals:

  • Het kenmerk rel=”nofollow” toevoegen aan de tag <a>
  • De links omleiden naar een tussenliggende pagina die via het bestand robots.txt wordt geblokkeerd voor zoekmachines.

De beste manier om andere sites hoogwaardige, relevante links naar je site te laten toevoegen, is unieke, relevante content maken die op natuurlijke wijze populair kan worden in de internetcommunity. Het maken van goede content is de moeite waard: links zijn gewoonlijk redactionele stemmen die vrijwillig worden gegeven. Hoe nuttiger de content die je hebt, hoe groter de kans dat iemand anders die content waardevol vindt voor zijn lezers en een link naar de content toevoegt.

Als je een site tegenkomt die deelneemt aan linkuitwisselingsprogramma’s die zijn bedoeld om de PageRank te manipuleren, kun je ons dit laten weten. We gebruiken je informatie om onze algoritmische opsporing van dergelijke links te verbeteren.

Omdat zoekmachines nu meer aandacht besteden aan de waarde van kwaliteit boven kwantiteit.  En het verkrijgen van kwalitatieve links van relevante, autoriteit websites is niet zo eenvoudig. Maar als je linkbuildingcampagne goed is uitgevoerd is ook beloning groot want je krijgt meer bezoekers dankzij het zoekmachine verkeer naar uw website. Dat betekent meer leads, omzet en inkomsten voor uw bedrijf.

website laten maken

Wij verzorgen voor u de professionele ontwikkeling van uw webshop of website. Volgens uw huidige website, in de stijl van uw bestaande huisstijl of met een volledig nieuw concept. De lay-out wordt zo ontwikkeld dat deze op alle pagina’s kan opnieuw gebruikt worden.

links kopen

Backlinks kopen? Zoek je links voor jou website? Dan zit je hier goed! Wij verkopen links is zeer interessante websites, de links kunnen geplaatst worden voor subpagina’s tot op de homepage van onze websites.